"Człowiek - najlepsza inwestycja" |
"Spółdzielnia Socjalna - profesjonalna firma"
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Opis projektu...
Cel projektuZgodnie z założonym charakterem naszych działań oraz wyznaczeniem grupy docelowej, ogólnym celem projektu jest wsparcie i wzmocnienie sektora ekonomi społecznej - w szczególności spółdzielni socjalnych - podmiotów gospodarki społecznej niezbędnych do stabilnego i zrównoważonego wzrostu gospodarczego, służącego potrzebom społecznym oraz sprawiedliwszego podziałowi zysków, podmiotów które skutecznie mogą korygować nierówności na rynku pracy i pogłębiać demokrację gospodarczą.Niniejszy projekt ma za zadanie przyczynienie się do zwiększenia konkurencyjności oferowanych usług i produktów przez spółdzielnie socjalne. Budowanie marki firmy i pozytywnego jej wizerunku, profesjonalizacja działań promocyjnych i marketingowych to konieczny warunek do rozwoju spółdzielni socjalnych, a tym samym lepszej kondycji ekonomicznej jej członków i ich rodzin. Poprzez realizację świadczenia specjalistycznych, konkretnych usług marketingowych i promocyjnych skierowanych wprost do spółdzielni socjalnych, jesteśmy przekonani o pozytywnych i wymiernych efektach tych działań. Grupa docelowaProjekt skierowany jest bezpośrednio do podmiotów ekonomii społecznej - spółdzielni socjalnych z terenu woj. dolnośląskiego. Oferowane w ramach projektu wsparcie skierowane jest do istniejących, zarejestrowanych w KRS spółdzielni socjalnych oraz do nowych, powstających spółdzielni socjalnych w okresie realizacji niniejszego projektu.W dobie globalizacji i narastającej komercjalizacji, bez profesjonalnych przedsięwzięć marketingowo-promocyjnych, niezależnie od rodzaju oferowanych usług i produktów oraz zasięgu terytoralnego działalności, spółdzielnia socjalna nie jest w stanie skutecznie konkurować z typowymi firmami komercyjnymi, a w konsekwencji utrudniony jest jej rozwój lub wręcz istnieje duże zagrożenie utraty zdolności działania gospodarczego. Działania projektoweNasz projekt oparty jest na praktycznych działaniach mających przynieść konkretne rezultaty. Moduł usług marketingowo-promocyjnych jako zasadnicza część projektu ma charakter dostarczenia grupie docelowej - spółdzielniom socjalnym usług wspierających ich działalność gospodarczą i obejmuje następujące przedsięwzięcia:
Przewidywane rezultaty projektuZakładany podstawowy efekt podjętych działań to profesjonalizacja działalności gospodarczej spółdzielni socjalnych w dziedzinie promocji i marketingu, a w konsekwencji zwiększenie konkurencyjności oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Ze względu na charakter działań, założone rezultaty projektu to przede wszystkim efekty "twarde" w postaci następujących wskaźników:
Projektodawca w czasie realizacji projektu korzystać będzie z potencjału informacyjno-badawczego instytucji wspomagającej - Ogólnopolskiego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Socjalnych, a niniejsza oferta projektowa skutkować może w przyszłości replikowaniem podobnych projektów w szerszej skali terytorialnej. |